Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bernardo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1083

    Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

    koja86, zasada moja, może ktos mnie porze może nie
    czym masz dłuższy bat tym lepiej zbierasz i nadajesz.
    p;oza tym kwestia czy na stałe czy nie
    jedni maja IC 100 i się zachwycają ja mam na stałe i tez nie narzekam
    uważąm ze antena powinna miec metr lub więcej, mniej to raczej nie.
    miałem na magnesie MIDLANDA i lepiej zbiera niż na stałe bo była dużo dłuższa


    jak z zasięgiem
    przecież tak nie pogadamy na CB jak będziemy u siebie
    hehehehe

    zasięg zawsze ejst zbliżony kwestia filtracji i szumów, odbioru i tak dalej.
    masz przeważnie około 10 - 15 km zależy od pogody, ukształtowania terenu i jeszcze 100 innych powodów.
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW
  • neck99
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1326

    #2
    Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

    Dziś pomykam sobie do katowic A4 droga 10km i postanowiłem przetestować wskaźniki zamontowane w sobote. Szczególnie zależało mi na sprawdzeniu jak się grzeje motor. I doznalem szoku.

    Wjazd na autostrade na zegarze 90`C więc but trzymam 4000 rpm czyli licznikowe 190km/h obserwując jak wskazówka z temperatury szybko sie przesówa w prawo. Po 10km 120`C na zegarku .... szok.

    dodam ze :

    - swiezy olej wymieniany w sobote MOTUL oczywiście X-CESS 5w40
    - większa chłodnica oleju ta z ASZ
    - nowy płyn chłodniczy oryginał G12 na zbiorniku wlany do max

    - klima na 20`C
    - temp na zewnatrz 30`C


    i dalej w szoku ! skąd taka temp.

    Za telefon i do Tymka gadamy gadamy ... i ogniem do Tymka. Wzioł swoją fure i lecimy na A4. Jedziemy razem prędkość ta sama i gdy u mnie zblizało się 120`C u Tymka zaledwie 105`C. Doszliśmy na CB ze Tymon nie ma dolnej osłony silnika. Więc na garaże na kanał osłona do bagażnika i na A4. I faktycznie temp znacznie zmalała ok 15`C ! a to bardzo duzo. Dlatego uważajcie bo pewnie nie zdajecie sobie sprawy szczególnie osoby mykające w trase jak sie grzeje furak.

    W związku z tym mam pytanie ...

    - czy ktoś wie jaka jest temp oliwy motula przy której zrywa sie film olejowy ?
    - widziałem spis różnych olei które miały znacznie lepsze specyfikacje niż Motul. Może Motul nie do końca jest słusznym wyborem ? W sensie ze na pewno jest dobry ale sa lepsze znacznie ?

    BTW: szkoda ze dopiero teraz wpakowałem wskaźniki ! od tego powinno sie zacząć tuning.
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

      Zamieszczone przez neck99
      BTW: szkoda ze dopiero teraz wpakowałem wskaźniki ! od tego powinno sie zacząć tuning.
      smutny wniosek, ale niestety mialem taki sam po zalozeniu wskaznikow i BARDZO zwolnilem w trasach po tym :? u mnie jest stalowa plyta i szczelnosc chyba jeszcze lepsza :?
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        ale moze to kwestia tego, ze masz tego AGRa mocno dłubniętego :?: :roll:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          szkoda, To nie ma znaczenia .. Blok silnika tłoki od AHF Tymona mocniej dłubanego niczym sie nie różnia od AGR. Na bank to płyta tak zatrzymała temp.

          Jako, że nie chce jezdzić bez musze zmienić styl jazdy i szukac bardziej odpowiedniego oleju.
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            swoją drogą mieć wskaźnik temperatury oleju, to nie jest zła rzecz...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez szkoda
              ale moze to kwestia tego, ze masz tego AGRa mocno dłubniętego :?: :roll:
              raczej nie, skoro po zdjeciu plyty bardzo spada temperatura :idea: u mnie tez temp rosnie bardzo, teraz pilnuje max 110 :?
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez neck99
                szkoda, To nie ma znaczenia .. Blok silnika tłoki od AHF Tymona mocniej dłubanego niczym sie nie różnia. Na bank to płyta tak zatrzymała temp.
                yhy, kumam
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  ale moze to kwestia tego, ze masz tego AGRa mocno dłubniętego :?: :roll:
                  To akurat nie ma znaczenia, gdyż moja pompka też jest mocna i jest OK :wink: :szeroki_usmiech

                  BTW neck99, obstawiam że Tłoki masz za bardzo spasowane i lada dzień wybuchnie Ci silnik :szeroki_usmiech






































                  Wybacz...musiałem :lol:
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • cieq
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 745
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Oliwa w 1.8T jest w stanie rozgrzać się do tych temp co w TDIkach?
                    www.pinkbike.com

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Tymon
                      BTW neck99, obstawiam że Tłoki masz za bardzo spasowane i lada dzień wybuchnie Ci silnik :szeroki_usmiech
                      :lol:

                      neck99, z innej beczki, ty miales zdaje sie jakis namiar na VDO :?: :diabelski_usmiech
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #12
                        Zamieszczone przez neck99
                        - czy ktoś wie jaka jest temp oliwy motula przy której zrywa sie film olejowy ?
                        Zadzwoń do przedstawiciela MOTULA i niech się dowie

                        [ Dodano: Pon 06 Sie, 07 21:08 ]
                        Zamieszczone przez szkoda
                        neck99, z innej beczki, ty miales zdaje sie jakis namiar na VDO :?: :diabelski_usmiech
                        No i ma nadal :wink:
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz

                        • neck99
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1326

                          #13
                          szkoda, jak bedziesz chciał wskazniki daj znać zrobie jakies zamowionko
                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Zamieszczone przez neck99
                            - czy ktoś wie jaka jest temp oliwy motula przy której zrywa sie film olejowy ?
                            ZTCW to 130C.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #15
                              Purchawa, uff dzieki Piotrku .. byłem blisko.. Jeszcze z 5-10 minut i bym miał 130 `C jak nic

                              Temat nie daje mi spokoju i szukam jak to jest natknąłem sie na coś takiego :

                              Coz takiego daje nam syntetyk (poza wyzsza cena) czego nie mamy
                              w olejach mineralnych? Po kolei.

                              Syntetyki sprawuja sie lepiej w extremalnych temperaturach.
                              Znacznie opozniaja proces utleniania, który zachodzi w wysokich
                              temperaturach, a który to proces niszczy wlasciwosci smarne oleju. W niskich
                              temperaturach z kolei zachowuje lepsza plynnosc i lepiej smaruje silnik
                              zanim ten osiagnie temperature exploatacyjna. Mineral o wiele gorzej "plynie
                              " i wolniej dociera do punktow smarnych kiedy jest zimny. Syntetyki o wiele
                              lepiej "trzymaja" lepkosc na jednakowym poziomie w szerokim zakresie
                              temperatur. Syntetyk jest bardziej odporny na przegrzanie, który to proces
                              jest jednoznaczny z zabiciem wszystkiego co dobre w oleju. I tak dla olejow
                              mineralnych granica bezpieczna jest 120 C/ 250F a dla syntetykow jakies 150
                              C/300F Powyzej zaczyna sie utlenianie.
                              Procesy te sa nieodwracalne i jesli
                              ktos przekroczyl w/w limity pozostajac w w/w temperaturach dluzszy czas
                              powinien olej wymienic na nowy.

                              .. Syntetyki sa trwalsze. Moga pozostac w silniku dluzej niz mineraly od
                              zmiany do zmiany. Trzeba jednak wziac pod uwage styl jazdy. O wiele gorsze
                              sa dla oleju i samego silnika krotkie przeloty (od knajpy do knajpy) niz
                              dlugie eskapady. Krotki przelot nie zapewni osiagniecia temperatury
                              exploatacyjnej a co za tym idzie, kondens pary wodnej nie ma szans
                              odparowac. Poza tym sam proces spalania mieszanki w cylindrze zachodzi
                              gorzej przy niskich temperaturach. Ma wtedy miejsce niezupelne spalenie
                              mieszanki i mnostwo szkodliwych zwiazkow trafia przy okazji do oleju, który
                              gromadzac je traci swoje wlasnosci. Tak wiec milosnicy "miastowej ''jazdy
                              powinni czesciej zmieniac oleje.



                              Ktos moze to potwierdzić ?
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #16
                                Zamieszczone przez neck99
                                Dlatego uważajcie bo pewnie nie zdajecie sobie sprawy szczególnie osoby mykające w trase jak sie grzeje furak.
                                ...potwierdzasz moje przypszczenia, temperatura powinna byc przedewszystkim zalezna od obrotow silnika i temperatury zewnetrznej a w mniejszym stopniu od predkosci( prosze poprawic jezeli sie myle), dlatego zdecydowalem sie na skrzynie
                                6 biegowa aby na trasie(60% moich przebiegow) utrzymywac w miare niskie obroty.

                                Moze Neck i ktos z seryjnym VPtdi lub sryjnym PDtdi( jezeli ktos tu cos takiego ma :lol: ) zrobil by maly wykres przy stalej temp. zewnetrznej i roznych predkosciach obrotowych( 2krpm, 3krpm i 4krpm-120°C)

                                Darek
                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz

                                • karmel
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1363

                                  #17
                                  neck99 może zastosujesz płyte metalowa wierconą co zapewni dobre chłodzenie i zabezpieczenie
                                  TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                  Zobacz fotoblog

                                  Komentarz

                                  • yoschua
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 339

                                    #18
                                    U mnie w sportówce gdzie mam wskażnik temperatury oleju, oraz normalny wskażnik temperatury wody jest bardzo prosta zależność: Temperatura oleju rośnie do około 120-126C i staje, gdy dalej katujemy silnik wzrasta i to bardzo szybko temperatura wody.
                                    Mam tam założoną kewlarową płyte dość blisko miski olejowej i prawdą jest że olej w silniku z założoną płytą jest o około 10C cieplejszy od tego gdy płyty niema. Są poprostu mniejsze przepływy powietrza.
                                    Czy temperatura może zależeć od prędkośc - myśle że tak, bo przy b. dużych prędkościach chłodnica wodna jak i pęd powietrza owiewającego silnik potrafi dużo bardziej skutecznie schłodzić silnik niż jadąć powoli.
                                    W obu moich samochodach seryjnie jest zamontowany wymienik ciepła między wodą i olejem, włąśnie jak mi się wydaje poto by lepiej chłodzić olej gdzy silnik jest mocno obciążony.

                                    Sportówka to Seat Ibiza z silnikiem ABF czyli 2.0 16V bez turbo
                                    A Skoda jest w profilu
                                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #19
                                      Zamieszczone przez karmel
                                      neck99 może zastosujesz płyte metalowa wierconą co zapewni dobre chłodzenie i zabezpieczenie
                                      Zabezpieczenie tak ale chłodzenie ???? raczej nie bardzo ! Co za roznica czy metal czy plastik przecież zasłania pęd powietrza.

                                      yoschua, czyli jeśli dobrze zrozumiałem olej nie wzrasta do np 130`C tylko w momencie gdy masz te 120 - 126 zaczyna rosnąć zamiast temp oleju temp wody i widać to na desce. Czyli nie dochodzi do zerwania filmu olejowego ?
                                      Jakiego oleju uzywasz ?

                                      Mi temp wody nie drgneła była cały czas na 90`C
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #20
                                        Zamieszczone przez neck99
                                        Mi temp wody nie drgneła była cały czas na 90`C
                                        ...tylko ze wskaznik w desce ma sztuczne tlumienie (chyba miedzy 80°C a 100°C zawsze bedzie pokazywal 90°C) musialbys miec podlaczonego Vaga wtedy bedziesz widzial prawdziwa temperature cieczy chlodzacej.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • karmel
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1363

                                          #21
                                          Zamieszczone przez neck99
                                          karmel napisał/a:
                                          neck99 może zastosujesz płyte metalowa wierconą co zapewni dobre chłodzenie i zabezpieczenie


                                          Zabezpieczenie tak ale chłodzenie ???? raczej nie bardzo ! Co za roznica czy metal czy plastik przecież zasłania pęd powietrza.
                                          mi chodziło o taka płyte z wywierconymi otworami
                                          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                          Zobacz fotoblog

                                          Komentarz

                                          • neck99
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1326

                                            #22
                                            dariuspolo, tak tak wiem .. no ale chodzi mi o to co pisał yoschua, ze mu gdy ma ponad 120`C woda idzie do góry ostro .. Wiec zapewne sie ruszy z tych 90 na 100 - czy 110

                                            karmel, no i właśnie tu sie zastanawiam. Czy otwory coś dają (wylot ciepłego powietrza na zewnatrz które wlatuje zderzakiem) Bo bez płyty napewno jeszcze dochodzi chłodzenie miski olejowej przez zawirowania powietrza pod autem. Jak będą dziury to raczej na chłodzenie miski szans nie ma jedynie na odprowadzenie ciepła na zewnątrz.

                                            Coś mi sie wydaje ze kupie jakaś osłone i bede ja tuningował .. :wink:

                                            Dzis do pracy bez osłony jadac temp nie przekroczyła 95`C na dworze 20`C a jazda w miare szybka ok 160km/h jak sie dalo (kawałem A4 kawałek DTS)

                                            [ Dodano: Wto 07 Sie, 07 09:31 ]
                                            EDIT:

                                            drąząc dalej temat znalazłem kilkanaście olei które maja o wiele lepsze wsasności niż motul. Od choćby Mobil 1

                                            Motul 5W40
                                            Lepkość w 100oC ASTM D 445 15,4mm2/s
                                            Lepkość w 40oC ASTM D 445 99,2mm2/s
                                            Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
                                            Punkt zapłonu ASTM D 97 228oC
                                            TBN ASTM D 2896 9,5 mg KOH/g


                                            Mobil 1 5W-50 Rally Formula
                                            Lepkość w 100oC ASTM D 445 17.5mm2/s
                                            Lepkość w 40oC ASTM D 445 104.9mm2/s
                                            Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 184
                                            Punkt zapłonu ASTM D 97 236oC
                                            TBN ASTM D 2896 12mg KOH/g

                                            Zastanawiam sie nad zmianą. Mam na to 9kk na przemyślenie. Napisałem do Motula odnośnie temp zerwania filmu olejowego to samo zrobie do Mobila

                                            jeszcze 2 ciekawe propozycje posiadające wiekszy wskaznik lepkosci :


                                            Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 191 12,7mg KOH/g
                                            Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 210 - ten ma az 210 ! ale za to mniej myjacych srodków
                                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                            Komentarz

                                            • Garret
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1196
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              neck99, ciekawie poruszony temat
                                              ja nie mam wskaźnika temp. oleju i muszę przyznać, że jadąc kilka godzin po autostradzie w Chorwacji przy temp. ok. 30 stopni zastanawiałem się nad ta kwestią.... efekt był taki, że odpuszczałem trochę pedał co jakiś czas, ale i tak ciągle miałem min 4000obr/min :roll:
                                              Dlatego myślę o wydłużeniu 5 biegu, bo ta skrzynia u mnie krótka jest :evil:
                                              Dodam, że u mnie seryjna, mała chłodniczka oleju... z drugiej strony widać, że ta od ASZ jakoś znacznie wydajniejsza nie jest :roll: Robił ktoś pomiary temp. oleju na seryjnej i po zmianie?
                                              Garret

                                              -----------
                                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                              Komentarz

                                              • cowboy
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 106

                                                #24
                                                neck99, mam dokładnie tak samo

                                                Jak lece 140 km/h w te upały z klimą to jest około 100-105 st C , jak przybutuję do 190 to momentalnie robi się 110-115 i noga z gazu

                                                zdjąłem plastykową osłonę silnika i nieznacznie spadła temp o około 5 st C

                                                po wymianie oleju jest też 5 st C mniej

                                                jeżdżę na Mobil 1 5W50

                                                Komentarz

                                                • neck99
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1326

                                                  #25
                                                  Garret, no to ciekawe jaka tam u Ciebie była temp.



                                                  Zamieszczone przez cowboy
                                                  jeżdżę na Mobil 1 5W50
                                                  Chyba też przejde na mobil 1 Rally Formula 5W50 ma zdecydowanie lepsze własnosci. A jak widać temp taka sama więc ...
                                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...